CAPITALITZACIÓ COMPOSTA

Hola Classe,

Aquí estic de nou per demarnar-vos consell. Us explico la situació:

Resulta que repassant saldos de clients m’he trobat amb dos casos de morositat:

-El primer cas correspon a un client dels de tota la vida, dels que no fallen mai però amb unes greus dificultats econòmiques. Ens ha arribat fins i tot el rumor de que vol presentar al jutjat concurs voluntari de creditors. Doncs bé, aquest client  em deu 4 factures,  2 de 15.000 €, 1 de 5.000 € i 1 de 8.000 € que han vençut fa ja 120 dies. Desprès de pensar-hi molt,  com veieu fer una reunió per acordar aquest pla de pagaments: fraccionar tot el deute en 4 parts i pagar cada part per separat durant 4 anys, a part per any. Si l’interès compost anual (TAE) està al 1,2%, l’hauria de tenir en compte i canviar els nominals al venciment? Cal aplicar aquí retenció fiscal si no és una inversió?

-El segon cas correspon a un client nou que m’ha “enganxat” 300 €. Li proposo una reunió o m’espero a cobrar confiant en la seva bona fe?

Please, please, please, help me! La situació financera de l’empresa ha d’estar controlada!

R/. 1.305,56 €

Responder

